Uw aanvraag voor de Regeling Gratis VOG kunt u indienen via de pagina 'Aanvraagformulier voor eerste aanvraag'.
Uw aanvraag voor herbeoordeling kunt u indienen via de pagina 'Aanvraagformulier voor herbeoordeling'.
U kunt aanvullend bewijs naar aanleiding van een opschorting of een voornemen mailen naar dienstpostbusgratisvog@minvws.nl.
Vermeld hierbij altijd uw KVK-nummer in de onderwerpregel.
Het soort bestanden dat u bij uw aanvraag kunt uploaden zijn: Word, PDF, JPEG en URL’s.
Wanneer u uitstel wilt voor het aanleveren van bewijsstukken dan kunt u een e-mail sturen naar dienstpostbusgratisvog@minvws.nl.
Het geven van uitstel wordt per geval beoordeeld.
Wanneer u uitstel wilt voor het indienen van een herbeoordeling dan kunt u een e-mail sturen naar dienstpostbusgratisvog@minvws.nl.
Het geven van uitstel wordt per geval beoordeeld.
De wettelijke termijn voor het afhandelen van uw aanvraag voor de Regeling Gratis VOG is acht weken.
Wanneer u een afwijzing heeft ontvangen omdat u geen actief en gedegen preventie- en integriteitsbeleid hanteert, dan mag u een nieuwe aanvraag indienen met nieuwe bewijsstukken. Wij zullen deze dan opnieuw in behandeling nemen.
Heeft u een afwijzing ontvangen om een andere reden en bent u het hier niet mee eens, dan kunt u bezwaar indienen. Meer informatie over de bezwaarprocedure vindt u in uw afwijzingsbesluit en in het beoordelingskader.
Nee, het is helaas niet mogelijk om meerdere VOG’s tegelijkertijd aan te vragen.
Mocht u meer vragen hebben over het aanvragen van de daadwerkelijke VOG’s, dan kunt u contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Justis.
Meer informatie over eHerkenning vindt u op de pagina 'Herkenning voor organisaties'. Ook kunt u terecht op de website van eHerkenning.
Informatie over de kosten van eHerkenning vindt u in het leveranciersoverzicht op de website van eHerkenning.
Staat uw vraag er niet bij? Kijk dan op de pagina Veelgestelde vragen.